Znáte lidové pořekadlo „Těžko na cvičišti – lehko na bojišti“? Nevztahuje se jen na válečná období a konflikty se zbraní v ruce, ale obecně na cokoli v životě. Kupříkladu pokud se jako děti nenaučíte dobře plavat v plaveckém bazénu, uplavete tu jen deset metrů, a pak se vydáte k moři provozovat windsurfing, zanese vás to daleko od břehu a budete-li se chtít za bezvětří dostat zpátky alespoň plaváním, nezvládnete to. Podobných příkladů bychom mohli jmenovat stovky a jedním z nich by se mohla stát i autoškola v Praze. Proč si vybrat zrovna Prahu jako cvičiště, a ne třeba malá okresní města?
Pro začátek bychom rádi naznačili, že nemáme nic proti okresním městům, a už vůbec ne proti kvalitě instruktorů v tamní autoškole, ale je tu přece jen zásadní rozdíl – v rozsahu silniční dopravy. V malých městech nebo na venkově zkrátka nemáte tolik možností vyzkoušet si v ostrém provozu co nejvíce rozmanitých dopravních situací včetně těch nejsložitějších. Kupříkladu takové středočeské město Kladno – nejezdí tu žádné tramvaje ani trolejbusy a tamní křižovatky se tu ti, co tu bydlí, naučí už jako děti při jízdě na kole, takže autem je pak projedete skoro i poslepu. A to je právě ten problém.
Autoškola by vás měla naučit orientovat se v terénu tam, kde to neznáte, zvládnout úskalí složitých křižovatek, jízdu podél tramvajového pásu, semafory, svislé a vodorovné značení a do toho skutečně hustý provoz v dopravní špičce s vozidly před vámi, za vámi a vedle vás. Zároveň si umět poradit s autem za snížené viditelnosti – za deště, námrazy, sněžení a mlhy. Jízda s cvičným vozidlem v autoškole v zimě je náročnější, než v létě, ale připraví vás to pro praktický provoz naprosto perfektně. Budete pak mít výhodu před ostatními řidiči, zvláště před těmi, co autoškolu absolvovali na tom „slabém cvičišti“.