Zpět na články

Rallycrossař Roman Častoral vyhrál čtvrtý závod FIA zóny střední Evropy a mistrovství Polska.

15266226811526594400.JPG15266227011526594400.JPG15266227431526594400.JPG

12.-13.5.2018 se jel další závod FIA zóny střední Evropy a mistrovství Polska. Na tomto závodě se sešla velice silná konkurence. Na startu ve třídě supertouringcars bylo přes třicet závodníků jak z Polska, Česka, Slovenska, Rakouska a Belgie. Zároveň to byla nejvíce obsazená divize v tomto závodě. Specifikum trati v Polsku je vtom, že zde není klasická šotolina, ale písčitá, která se vytahá na asfaltovou část trati a začne poměrně nebezpečně klouzat. Je potřeba zvolit jiný styl jízdy, aby se dosahovalo rychlých časů. To se od prvních tréninků Romanovi povedlo a zajížděl velice rychlé časy, ve třídě dvoukolek vedl absolutně. Po trénincích došlo na závodním speciálu Opel Astra OPC k menším změnám v nastavení brzd Goldfren. Do první rozjížďky nastoupil Roman dobře připravený a po startu šel hned do vedení a zajel velice rychlý čas, když druhému ve třídě supertouringcars dokázal odskočit o téměř pět sekund. Sobotní druhá jízda dopadla stejně, Romanovo závodní speciál Opel fungoval bez problémů a ten se tak mohl soustředit pouze na bezchybnou jízdu a vyhrál celkově. Po sobotních jízdách byla potřeba pořádná kontrola motoru, který ve vysokých teplotách okolního vzduchu musel pracovat bezchybně, a to i když v některých chvílích dosahovala teplota závodního oleje Mogul 150 stupňů celsia. Mechanici museli také zkontrolovat podvozek závodního speciálu. V neděli ráno pokračovala třetí rozjížďka a Roman nenechával nikoho na pochybách, když si svou skvělou jízdou dojel pro další vítězství. Poté následovala ještě čtvrtá rozjížďka, kterou Roman za slunného počasí také vyhrál a měl jistý postup do semifinále z první řady. Semifinále nebylo vůbec jednoduché. V Polsku se ve třídě supertouringcars startuje společně bez rozdílu obsahu a turba. A hned ve finále měl Roman dvě turbo auta s pohonem zadní nápravy a bylo jasné, že jej na startu přestartují a půjdou díky svému výkonu do vedení. Proto bylo potřeba naplánovat projetí jockerlapu ve správnou chvíli, to se Romanovi v šestikolovém finále povedlo a tak se mohl radovat z postupu do velkého finále z prvního místa v nejlepším čase. Ve finále měl Roman na startovním roštu kolem sebe opět samá auta s turbo motorem a pohonem zadní nápravy. To představuje na startu trochu problém, zadokolka má větší zrychlení a turbo větší výkon než Romanovo atmosférický dvoulitrový motor bez turba. Naštěstí Roman, i když neodstartoval jako první, zvolil správně taktiku při projetí jockerlapu a díky své rychlé a bezchybné jízdě se dostal opět do vedení a to udržel až do cíle finálové jízdy. Roman si tak dojel pro celkové vítězství bez rozdílu obsahu ve třídě supertouringcars a zároveň dokázal vyhrát třídu supertouringcars -2000. Roman si v Polském Toruni připsal plný počet bodů za první místo a vede průběžné bodování FIA zóny střední Evropy. Další závod se jede už 20.-21.5.2018 v Maďarsku na Rabócsi ringu v Mariapocs.

Vloženo: 18.05.2018

Partneři:
MOGULLIVA PŘEDSLAVICESPACEK PRODUKTMĚSTIS KATOVICEQUINT SPOL. S.R.O.