Zpět na články

Roman Častoral: tři starty, tři vítězství

14321504861432072800.jpg

Roman Častoral úspěšně začal jedenadvacátou sezónu za volantem rallycrossového automobilu. Se svým Opelem Astra OPC má za sebou první tři letošní podniky, a to na Slovensku, Maďarsku a Itálii. Všechny tři závody ve své divizi Super Touring Cars - 2000 vyhrál. V kategorii přitom mohou startovat všechny vozy s obsahem motoru do dvou litrů a jednou poháněnou nápravou. Pro letošní rok je novinkou, že je jedno, zda má vůz hnanou přední nebo zadní nápravu. Roman Častoral startoval letos v prvním závodě na Slovensku na Slovakiringu nedaleko Bratislavy. Zde se jelo na konci března v konkurenci dvanácti soupeřů. Roman Častoral na tomto prvním závodě nenechal nikoho na pochybách, že i v této v letošním roce zcela nové kategorii bude kralovat a bojovat o první místa. Vyhrál všechny rozjížďky i semifinále, které určuje startovací pozice do hlavního boje - finálové jízdy. Oproti předchozím rokům tak každý závodník musí jet minimálně navíc semifinále, dříve stačilo vyhrát první dvě rozjížďky a pilot byl automaticky v první řadě finálové jízdy. "Dnes se semifinále jede na čas a teprve tam se bojuje o posty na startovacím roštu do finále. Tudíž když někdo semifinále nedojede, automaticky nepostupuje do finále. Semifinále se jede na dvě etapy, vždy šest automobilů a postupuje polovina. Je to tedy hra vabank, protože až tato jízda definitivně rozhoduje," popisuje nová pravidla rallycrossu Roman Častoral. Přes veškeré novinky na Slovakiaringu Roman Častoral uspěl, do finále startoval z první řady na roštu a čekaly jej tak boje o zlato. O tom se rozhodlo hned po startu, který je na slovenské trati velmi dlouhý. Roman Častoral přespurtoval svého soupeře o délku auta a do první zatáčky se vehnal jako první. Od té doby si už Roman Častoral jen hlídal soupeře za zády a defacto užíval i výhody prvního jezdce. Jelo se totiž po trati, kterou těsně před finále organizátoři kvůli prašnosti pokropili a místy se stak vozidla prohnala bahnem a každý jedoucí za jezdcem českého národního týmu se tak musel prát ještě s bahnem na čelním okně. Na druhý závod se Roman Častoral vypravil o dva týdny později, defacto se stejně nalezeným automobilem, na kterém neměl potřebu cokoliv měnit. Tentokrát jeho tým jezdící v barvách Mogul racing teamu vyrazil do Maďarska na okruh u městečka Mariapocs. Na zdejší trati Roman Častoral opět potvrdil své kvality a podařilo se mu přes kvalifikaci i semifinále probojovat a startovat do finále z první lajny na startovním roštu. "Po startu finále jsem se zařadil na druhé místo za slovenského jezdce Karola Šedivého. Po absolvování jocker-lapu jsem se vrátil opět na druhé místo, ale když do jocker lapu musel právě soupeř, využil jsem své rychlosti a ve výjezdu byl rychlejší, tudíž jsem se posunul do čela závodu. Na této pozici jsem projel cílem," říká spokojeně Roman Častoral. Na další klání pak vyrazil do italské Maggiory, kde se jelo na známé autokrossové trati, která byla upravena pro rallycross. Ten se na okruhu nedaleko Milána jel vůbec poprvé. "Trať má dva horizonty, na jeden se najíždí ze šotoliny, na druhý z asfaltu. Oba se skáčou, divácky jsou to zajímavá místa," pochvaluje si Roman Častoral novou trať zařazenou do Mistrovství zóny střední Evropy. Tento závod bral český závodník víceméně jako přípravu pro závod, který se zde pojede na konci sezóny. Roman Častoral zde bude startovat v šampionátu Rallycross Challenge Evropa a proto mu tentokrát nevadila menší účast soupeřů. I tak ale na zcela nové trati zvítězil a alespoň naladil svůj vůz Opel Astra OPC pro další závody. Už tento víkend zvažuje start na exhibičním závodě na slovenském Slovakiaringu, další víkend se pak zcela jistě představí v Sedlčanech ve středních Čechách na čtvrtém závodě. "Sedlčany jsou tradičním podnikem, který je pro mnoho fanoušků rallycrossu blízko a v dobrém víkendovém termínu. Proto věřím, že zde bude vysoká jak účast právě diváků, tak i soupeřů," komentuje Roman Častoral.

Vloženo: 20.05.2015

Partneři:
MOGULLIVA PŘEDSLAVICESPACEK PRODUKTMĚSTIS KATOVICEQUINT SPOL. S.R.O.